1. Wymiana zakupionego towaru jest możliwa wyłącznie poprzez skorzystanie z procedury zwrotu i złożenia oraz opłacenia nowego, niezależnego zamówienia.
  2. Wszelkie reklamacje i zwroty należy składać poprzez przesłanie wypełnionego formularza pocztą elektroniczną na adres rejestracja@instytutdietetyki.pl lub odesłać na adres IDiPZ, ul. Owczarska 9, 43-100 Tychy. Zalecamy wysyłkę listem poleconym (rejestrowanym). Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odesłanych do nas za pobraniem.
  3. Zwracany towar nie może nosić śladów użytkowania, należy go odpowiednio zabezpieczyć i zapakować oraz odesłać na adres sklepu: IDiPZ, ul. Owczarska 9, 43-100 Tychy
  4. Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy i prawach konsumenta, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  5. Koszty wysyłek ponosi kupujący.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji lub zwrotu w możliwie najkrótszym terminie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
  7. Uwaga. Podstawą do wszczęcia procedury reklamacji lub zwrotu jest prawidłowo wypełniony formularz zwrotu. (Dołączany jest on do każdego zamówienia wraz z podpiętym do niego paragonem). Przesłanie innego formularza lub błędnie wypełnionego może spowodować opóźnienie w rozpatrzeniu reklamacji.
  8. Zwrot nastąpi w taki sam sposób, w jaki została dokonana wpłata. . W przypadku zamówień opłaconych przelewem zwykłym zwrot zostanie zrealizowany na podany w formularzu zwrotu numer rachunku bankowego
  9. Czternastodniowy okres na odstąpienie od zakupu nie dotyczy wszystkich rodzajów zakupów. Nie są nim objęte między innymi:
    Towary audiowizualne lub oprogramowanie, np. płyty DVD, których opakowanie zostało otwarte po zakupie oraz internetowe treści cyfrowe, jeżeli rozpocząłeś pobieranie lub streaming danych i wyraziłeś zgodę na to, że z chwilą rozpoczęcia tych czynności utracisz prawo do wypowiedzenia umowy.
  10. Pełen zakres odpowiedzialności i obowiązków Sprzedawcy względem Klienta jest określony powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. Dla umów sprzedaży podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa sprzedaży konsumenckiej.